×
News
07 Aug 2016
JUST Organizes a Free Medical Day at Alhusn Refugee Camp

​​

جامعة التكنولوجيا تقيم يوم طبي مجاني في مخيم الشهيد عزمي المفتي

نفذ مركز صحي جامعة العلوم والتكنولوجيا الأردنية "يوماً طبياً مجانيا" في مخيم الشهيد عزمي المفتي بالتعاون مع جمعية الاتحاد للتنمية والتطوير.

وقال مدير المركز الصحي في الجامعة الدكتور عثمان بني يونس أن الجامعة تؤمن على الدوام بأهمية التواصل المستمر مع المجتمع المحلي بكافة فئاته وتحرص أيضاً على خدمة أبناءه بمختلف شرائحهم بإقامة الأيام الطبية المجانية التي تعكس دور الجامعة الحقيقي في خدمة المجتمع وتقديم الرعاية الصحية والبرامج التثقيفية لهم، مؤكدا على دور الجامعة في التواصل مع المجتمع المحلي لتقديم كافة الخدمات الممكنة

واشتمل اليوم الطبي الذي شارك فيه كادر طبي من الاطباء والممرضين من المركز الصحي على إجراء الفحوصات الطبية المتمثلة بالكشف المبكر عن سرطان الثدي والضغط وعيادة تثقيفية للاقلاع عن التدخين وفحص السكر وعيادات لطب الأسرة  التي استفاد منها عدد كبير من أبناء المخيم.

وعبر الأهالي في المخيم عن شكرهم وتقديرهم للجهود المتميزة التي تقوم بها جامعة العلوم والتكنولوجيا في خدمة عدد كبير من مواطني مخيم الشهيد عزمي المفتي.

​--------------------------------------------------------------

The faculty of Pharmacy Organizes a Free Medical Day at Alhusn Refugees Camp

The "PHARMD: Toward Optimal Pharmaceutical Care" campaign from the Faculty of Pharmacy at Jordan University of Science and Technology with cooperation of Mayo-Clinics organizes a free medical day at Al-Sanaabel non-profit organization at AL-Husun refugees camp. The day was supervised by the Dean of the Faculty of Pharmacy Prof. Karem ALzoubi, and faculty members from the Faculty of Pharmacy.

The free medical day included patient counseling stations about common diseases and conditions including diabetes, hypertension, obesity, osteoporosis, pediatrics, women health issues, alternative medicine and smoking cessation efforts. Additionally, Blood sugar, blood pressure and body mass index were calculated for patients. Patients were also seen by Physicians, and appropriate medications were delivered to the patients for free.

Prof. Karem Alzoubi, Dean of Pharmacy, indicated that this day was aimed toward promoting medical and pharmaceutical care in the local community. The free medical day served about 200 local patients and refugees.



 

 وحدة العلاقات العامة والاعلام